Il progetto è nato nel 2017 mentre, durante un interessante viaggio a Hong Kong, ci siamo imbattuti in un negozio del centro dove abbiamo visto un prodotto elettronico avvolto in un guscio di design in silicone.
Do you recall that warm feeling that only some things in your home can evoke? That’s exactly what we felt in that precise moment, as if, even though we were 12.000 km away from our beloved Italy, we had a piece of home at our fingertips.
Qushini takes its name from the Italian word “cuscini”, which means pillows. The softness and lightness that this name conveys is transformed into a stylised feather.
Il carattere è pulito ed essenziale, costruito strategicamente come elemento fondamentale della brand identity. Inoltre, grazie anche alla scelta del colore, fornisce un'indicazione del posizionamento del marchio.
The research for the catalog’s products keeps going until 2018 and includes nice, functional and design accessories, with simple lines and pastel colors, in a lively and delicate packaging that present them all in a clean way.
L'accurata selezione dei prodotti e le loro caratteristiche si riflettono nel packaging. Il processo creativo tiene conto non solo del contenuto delle scatole e del marchio in generale, ma anche del mercato di riferimento.
This packaging makes it possible to stand out from other products in the same category, thanks to the characteristic white colour which communicates the brand’s elegance and lightness. The product is in the foreground on each packaging, providing continuity to the brand!
Head of Design: Michel B.
Graphic designer: Eleonora G.
Product Designer: Diego T.